امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

علاوه بر این سامانه پرسا اجازه دریافت خروجی از داده های جمع آوری شده را به چندین فرمت مختلف داده و گزارش هایی را در ارتباط به نوع داده ها ارائه می نماید. لازم به ذکر است پژوهشگران می توانند آلفای کرونباخ داده ها را در سامانه پرسا به صورت مداوم و آنلاین محاسبه و بررسی کنند.  پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک) با دریافت هزینه ای بسیار اندک چیزی در حدود 12 هزار تومان امکانات بسیار وسیع و گسترده ای در اختیار پژوهشگران قرار می دهد که در بسیاری از پرسشنامه های آنلاین دیگر وجود ندارد. از طریق این پرسشنامه می توانید فایل های خروجی اکسل وزن دار و SPSS تهیه کنید که برای تجزیه و تحلیل آماری کار شما را بسیار آسان تر خواهد کرد. در ادامه سعی می کنیم به طیف وسیعی از خدمات و امکانات پرسا اشاره کنیم که بتوانید تفاوت آن با سایر پرسشنامه های آنلاین را ارزیابی کنید.

  1. هوش مصنوعی بسیار قدرتمند در پرسا (Porsa): هوش مصنوعی بکار رفته در پرسشنامه ساز ایرانداک امکان برقراری یا ایجاد شرط بر روی سوالات تحقیق شما را فراهم کرده و شخص پاسخ دهنده می تواند بر اساس گزینه های انتخابی در شرط ها، سوالات متفاوتی را مشاهده کرده و جواب دهد. از طرف دیگر هوش مصنوعی بکار رفته در پرسا (Porsa) می تواند بر اساس شروط تعریف شده، صحت و درستی شروط را ارزیابی کرده و در صورت لزوم پیام مربوطه را برای پژوهشگر ارسال کند. این قابلیت خالی نبودن گزینه ها و صحت سوالات پاسخ داده شده را نیز بررسی کرده و در صورت یافتن مشکل در این رابطه، مورد را به اطلاع پژوهشگر خواهد رساند. هوشمندی این سیستم تا حدی است که می تواند یک تحلیل احساسی با دقت بیش از 80 درصد بر روی پاسخ های تشریحی موجود در پرسشنامه انجام دهد. ممکن است شما قصد داشته باشید لینک پرسشنامه را به صورت ایمیل به تعداد زیادی از مخاطبان ارسال کنید و برای این منظور لیستی از ایمیل ها را در سامانه پرسا وارد نمایید. چنانچه در لیست ارائه شده تعدادی از ایمیلهای تکراری را وارد کرده باشید، هوش مصنوعی قادر به شناسایی آنها بوده و لیست یکتایی را شکل خواهد داد
  2. سیستم گزارش دهی قوی در پرسا (Porsa): در سامانه پرسا امکان گزارش گیری نتایج تحقیق و دریافت خروجی ها با فرمت های مختلف وجود دارد. سامانه گزارش دهی پرسا این امکان را فراهم می کند که به صورت لحظه ای و مداوم بتوانید تعداد پرسشنامه های پر شده، درصد پرسش های پاسخ داده شده و مدت زمان پاسخگویی به سوالات و کل پرسشنامه را مشاهده و بررسی کنید. در این سیستم گزارش دهی می توانید آمار مربوط به هر سوال را نیز به صورت جداگانه مشاهده کرده و درصد پاسخگویی را بررسی کنید. یکی دیگر از ویژگی های منحصر به فرد پرسشنامه ساز ایرانداک، ارائه گزارش به صورت جدولی و نموداری است که در آن نتایج بر حسب تعداد پاسخ ها و پراکندگی آنها و درصد پاسخگویی دسته بندی می شوند. پس از طراحی پرسشنامه می توانید نسخه متنی (Word) و کیو آر کد (QR Code) آن را دانلود کرده و خروجی بگیرید. خروجی های گزارش پرسشنامه به فرمت CSV, SAV و فایل اکسل کمی و کیفی نیز وجود دارند که از داخل پروفایل قابل دانلود و استفاده هستند. 
  3. کاربری آسان و راهنمای فارسی: علاوه بر دسترسی به گزینه های مختلف در یک صفحه با کاربری آسان می توانید از راهنمای فارسی و نوشتاری بسیار ساده برای طراحی پرسشنامه و گزارش گیری بهره ببرید. صفحه مربوطه در پرسا (Porsa) کاملا ریسپانسیو (Responsive)، واکنش گرا و سازگار طراحی شده و در اندازه های مختلف تبلت، موبایل و تلفن همراه قابل نمایش است. به راحتی می توانید از امکانات پرسشنامه ساز ایرانداک بر روی مرورگرهای مختلف مانند کروم، فایرفاکس و اکسپلورر استفاده کرده و قابلیت تغییر به زبان انگلیسی نیز در آن وجود دارد.
  4. امکان ردگیری آدرس های ایمیل وارد شده در سیستم و زمانبندی مربوط به نحوه ارسال پرسشنامه ها: کاربران سامانه پرسا (Porsa) می توانند ایمیل های مورد نظر خودشان را در قالب اکسل در سامانه بارگذاری کرده و یا به صورت دستی آنها را جداگانه وارد کنند. حتی پس از ورود داده ها می توانید آنها را حذف یا ویرایش کنید که در این صورت مدیریت کامل رایانامه های سامانه پرسشنامه ساز ایرانداک دست شما خواهد بود. پژوهشگران می توانند برای ترغیب بیشتر پاسخ دهندگان به مشارکت در پرسشنامه، یک کد هدیه خریداری کرده و قرعه کشی برگزار کنند. وضعیت ردگیری پرسشنامه ارسال شده به آدرس های ایمیل نیز وجود دارد که در این روش می توانید وضعیت پاسخ به پرسشنامه را از طریق لینک بررسی کنید. برای مثال از طریق ردگیری آدرس ایمیل می توانید متوجه شوید که چه کسانی پرسشنامه را دریافت کرده اند و چه کسانی به آن پاسخ داده اند. باید توجه داشته باشید که امکان دریافت پاسخ های هر پرسشنامه به صورت محدود است و می توانید یک زمانبندی مشخص برای آن تعریف کنید. شما در صفحه کاربری پرسا (Porsa) می توانید به صورت مداوم تعداد پاسخ های جدید و کل پاسخ های دریافتی را بررسی و مشاهده کنید. 
  5. طراحی پرسشنامه: در سامانه پرسشنامه ساز ایرانداک می توانید سوالات خودتان را به صورت تشریحی، ماتریسی، شرطی، تک گزینه ای، در قالب طیف لیکرت و چند گزینه ای طراحی و تعریف کنید. علاوه بر افزودن شرط در فرآیند طراحی پرسشنامه و سوالات، می توانید شروط پاسخگویی اجباری و یا اختیاری به سوالات را نیز اعمال کنید. در سامانه پرسشنامه ساز ایرانداک یا پرسا (Porsa) محدودیتی برای تعداد سوالات یا تعداد پرسشنامه ها وجود ندارد و پژوهشگر می تواند به تعداد دلخواه تغییرات لازم را در فرآیند طراحی اعمال کند.
  6. مدیریت پرسشنامه: در زمان طراحی پرسشنامه در پرسشنامه ساز ایرانداک می توانید برای هر سوال به صورت جداگانه یک صفحه تعریف کنید که پاسخ دهندگان با چندین سوال به صورت ناگهانی در یک پیج مواجه نشده و از پاسخ منصرف نشوند. کاربر می تواند لوگو، تصویر و تم مورد نظرش را در طراحی پرسشنامه اعمال کند. همچنین می توانید عکس پس زمینه پرسشنامه را نیز تغییر داده و قالب نمایشی مورد نظرتان را در اعمال کنید. از طرف دیگر امکانات ویژه ای برای تغییر و جابجایی سوالات، کپی کردن و ویرایش آنها در پرسشنامه ساز ایرانداک وجود دارد که می توانید از آن بهره ببرید. 
  7. عدم نیاز به پرداخت های مداوم و ماهانه: چنانچه از برخی پرسشنامه های فارسی و وبسایت های داخلی برای طراحی پرسشنامه استفاده کرده باشید از این موضوع اطلاع دارید که آنها بسته های خدماتی مختلفی را در قالب ماهانه، شش ماه، یکساله و مادام العمر ارائه می دهند که قیمت های متفاوت و بعضا بسیار بالایی دارند. پژوهشگرانی که بعضا مبالغ 40-50 هزارتومانی برای شارژ ماهانه پرداخت می کنند باید این کار را به صورت مداوم هر ماه انجام داده و این مبالغ را پرداخت کنند اما پرسشنامه ساز ایرانداک خدمات بسیار بالاتر و گسترده تری نسبت به سایر وبسایت های مشابه با قیمت بسیار کمتر در حدود 12-14 هزار تومان به صورت دائمی برای پژوهشگران فراهم می کند. باید توجه داشته باشید اعتبار حساب شما به صورت نامحدود شارژ شده و شما می توانید این مبلغ را از طریق کارت هدیه و یا شارژ مستقیم پراخت نمایید.
  8. پروتکل های امنیتی بالا: پرسشنامه ساز ایرانداک امنیت بسیار بالایی در اختیار پژوهشگران و مشارکت کنندگان در تحقیق فراهم کرده است. فرض کنید شما پرسشنامه ای طراحی کرده اید که برای گروه خاصی از افراد است و فرد دیگری نباید به آنها پاسخ دهد. در این زمان شما می توانید یک رمز ورود برای مرحله پاسخگویی به پرسشنامه در نظر بگیرید و لینک پرسشنامه را به همراه رمز ورود در اختیار این گروه خاص قرار دهید تا از این طریق تنها افراد مشخصی بتوانند به سوالات پاسخ دهند. از داده های گردآوری شده در سیستم به صورت مداوم پشتیبانی گرفته می شود تا در صورت بروز مشکل فنی، گزارشات و داده های خام از بین نروند و قابل بازیابی باشند. همچنین به دلیل جلوگیری از تقلب در داده های جمع آوری شده، هر فرد تنها یکبار می تواند به سوالات پاسخ دهد و سیستم پرسا اجازه ورود مجدد وی به پرسشنامه آنلاین را نمی دهد. سامانه پرسا (Porsa) مبتنی بر پروتکل های امنیتی TLS  طراحی شده اند که نوعی از دسترسی کدگذاری شده یک طرفه و دو طرفه را برای مخاطب فراهم می کند.
  9. پشتیبانی قوی: سامانه پرسا (Porsa) یک سیستم پشتیبانی و پاسخگویی بسیار قوی دارد که مشکلات فنی و سوالات پژوهشگران را به دقت و با جزئیات پاسخ می دهند. شما می توانید از شنبه تا چهارشنبه بین ساعات 7:30 تا 14:30 مشکلات و سوالات خودتان را مطرح کنید و یا به آدرس ایمیل این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید پیام خودتان را ارسال کنید. 

برای دسترسی به پرسشنامه ساز ایرانداک یا سامانه پرسا (Porsa) می توانید به آدرس زیر مراجعه کنید: 

https://porsa.irandoc.ac.ir/

ویراستاری - انتخاب ژورنال - رفرنس نویسی