رشته نیوز

رشته کاردان فنی ا لکترونیک صدا و سیما.
رشته کاردان فنی ا لکترونیک صدا و سیمابا توجه به تنوع صنایع الکترونیکی و مخابراتی سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و نیاز روز ا فزون این سازمان به گسترش و... ادامه مطلب ..
رشت مهندسی پلیمر – تکنولوژی و علوم رنگ
مهندسی پلیمر – تکنولوژی و علوم رنگ 1-     تعریف و هدف: مجموعه تکنولوژی و علوم رنگ یک مجموعه آموزشی است در نظام آموزش عالی در زمینه تکنولوژی ساخت و تولید... ادامه مطلب ..
رشته اعضای مصنوعی و وسایل کمکی
رشته اعضای مصنوعی و وسایل کمکی : رشته اعضای مصنوعی و وسایل کمکی یکی از زیر شاخه های توانبخشی است که در آن طراحی و ساخت اعضای مصنوعی و وسایل کمکی بر اساس اصول مهندسی و... ادامه مطلب ..
رشته آبادانی و توسعه روستاها
جهت‌گيري كلي برنامه كارشناسي آباداني و توسعه روستاها بر آن است كه فارغ‌التحصيلان اين دوره بعد از طي مباحث عمومي و كلي دروس مهندسي، در حد نياز روستاها بر مسائل... ادامه مطلب ..
رشته آماد (سیستم تامین و توزیع کالا)
بي‌شك يكي از اصلي‌ترين مأموريت‌هاي ستاد نيروهاي مسلح، برآورد، تأمين و توزيع اقلام مختلف مورد نياز براي پشتيباني يگان‌ها (در زمان جنگ و صلح) است. اين كار... ادامه مطلب ..

نشر نیوز(کتابهایی برای نیازهای 2023 به بعد)

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 


بیمه اکو یک دانشکده تخصصی است که در ایران ایجاد شده است و دانشجویان خود را از بین علاقه مندان عضو پیمان منطقه ای اکو انتخاب می کند. در این گرایش موضوعات مختلف مدیریتی ، اقتصادی ، حقوقی ، حسابداری و تجاری آموزش داده می شود و دانشجویان درباره نقش بیمه در ایجاد امنیت سرمایه گذاری و امنیت اقتصادی و رفاهی جامعه مطالعه می کنند . گفتنی است تفاوت این گرایش با مدیریت بیمه در آن است که تمامی دروس گرایش مدیریت بیمه اکو به زبان انگلیسی است و از همین رو دانشکده در مرحله اول ده برابر ظرفیت ، دانشجو می پذیرد و سپس از بین داوطلبان افرادی که تسلط بیشتری به زبان انگلیسی دارند انتخاب می کند . همچنین در این گرایش به قوانین حقوق بین الملل و تجارت بین الملل توجه بیشتر ی می شود .

دروس اصلی و تخصص گرایش مدیریت بیمه اکو :

  • گرایش مدیریت امور گمرکی :

گمرک در خدمت تجارت جهان است و گرایش مدیریت امور گمرکی نیز بخشی از مدیریت تجاری و بازرگانی است که در آن نحوه بررسی کالای وارداتی و صادراتی و نحوه تنظیم اظهارنامه ها و چگونگی ایجاد تعرفه های مالیاتی آموزش داده می شود . همچنین دانشجویان می آموزند بر اساس سیاست اقتصادی کشور کالاهای ممنوعه و غیر ممنوعه را شناسائی کنند .

  • دروس اصلی و تخصصی گرایش مدیریت امور گمرکی :

مالیه عمومی و خط مشی ، مالی دولت ها ، اصول بیمه ، حقوق و مقررات و مدنی ، حقوق تجارت ، توسعه اقتصادی و برنامه ریزی ، حسابداری دولتی ، مسائل بانکی و اعتبارات اسنادی ، مکاتبات بازرگانی به زبان انگلیسی ، روش های تحقیق و ماخذ شناسی ، اصول تنظیم و کنترل بودجه دولتی ، قوانین و مقررات گمرکی ، شیمی کانی ها و فلزات ، شناخت الیاف نسجی و مصنوعات آنها ، آشنایی با ماشین آلات و تجهیزات الکتریکی و الکترونیکی ، آشنائی با میراث فرهنکی ، آثار هنری و عتیقه جات ، مقررات عمومی صادرات و واردات سازمان ها و کنوانسیون های بین المللی گمرکی ، زبان انگلیسی تخصصی ، بازرگانی بین الملل ، امور مالی بین الملل ، آشنائی با صنعت حمل و نقل ، طبقه بندی کالا .

توانایی های لازم :
قدرت رهبری ، اعتماد به نفس ، روابط اجتماعی خوب ، توان تجزیه و تحلیل و قدرت بیان قوی از ویژگی های لازم برای دانشجوی رشته مدیریت در تمامی گرایش ها است . دانشجوی این رشته بخصوص در گرایش های بازرگانی و صنعتی باید به مسائل تجاری و اقتصادی و محیط بازار علاقه مند بوده و در دروس ریاضی ، زبان انگلیسی و ادبیات فارسی قوی باشد . همچنین رشته مدیریت بخصوص مدیریت صنعتی باید در دروس ریاضی و آمار قوی باشد . داشجوی مدیریت جهانگردی نیز لازم است که به تاریخ و فرهنگ خود و به درس جفرافیا و از روابط اجتماعی خوبی برخوردار بوده وبه یک زبان خارجی مثل انکلیسی ، فرانسه یا عربی مسلط باشد تا بتواند با جهانگردان خارجی به راحتی ارتباط برقرار کند . این رشته از سه گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی ، علوم تجربی و انسانی می پذیرد .

موقعیت شغلی در ایران:
یک فارغ التخصیل در رشته مدیریت نباید انتظار داشته باشد که از همان بدو امر بعنوان یک مدیر شرکت یا کارخانه مشغول بکار گردد . چ.م بخشی از مطالب و محتوای کلاس های مدیریت باید بعنوان تجربه از محیط و سازمان های جامعه گرفته شود . بنابراین فارغ التحصیل این رشته در ابتداد باید بعنوان یک کارشناس در رده های پایین تر وارد بازار کار شده و سپس به مرور پله های ترقی را طی کند . در کل فارغ التحصیل مدیریت دولتی می تواند در سازمان های اقتصادی و بازرگانی فعالیت کند و مدیریت صنعتی برای کار در سازمان های صنعتی و تولیدی مناسب تر است . بدلیل نیاز به نیروی کار متخصص در صنغعت جهانگردی کشور نیز تمامی دانشجویان مدیریت جهانگردی جذب بازار کار می شوند و می توانند در دفاتر خدمات مسافرتی بعنوان مدیر فنی یا تور گردان و یا در سازمان میراث فرهنگی و گردشگری وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی مشغول بکار گردند . علاوه بر شرکت های بیمه دولتی که به متخصصان رشته مدیریت نیاز دارند ، شرکت های بازرگانی و حمل و نقل که در ارتباط تجارت بین المللی هستند نیز فارغ الحصیلان گرایش مدیریت بیمه را جذب می کنند .

دانشگاههای پذیرنده : اصفهان ، الزهرا (س)-تهران ، بین المللی امام خمینی (ره) – قزوین ، تهران ، خلیج فارس –بوشهر ، سمنان ، سیستان و بلو چستان – زاهدان ، شهید باهنر کرمان ، شهید بهشتی – تهران ، شهید چمران – اهواز ، شیراز ، علامه طباطبایی – تهران ، فردوسی – مشهد ، کردستان – سنندج ، گیلان – رشت ، لرستان – خرم آباد ، مازندران – بابلسر ، ولی عصر (عج) – رفسنجان ، هرمزگان – بندر عباس ، یزد ، شاهد –تهران ، علوم و فنون شهید ستاری – تهران ، دانشکده امور اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی ، موسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه ریزی ، امام حسین (ع) – تهران ، غیر انتفاعی رجاء- قزوین ، غیر انتفاعی ارشاد- دماوند ، غیر انتفاعی پژوهش صنایع ایرا ن – قزوین ، غی انتفاعی جهاد دانشگاهی ، غیر انتفاعی شمال – آمل ، غیر انتفاعی شهید اشرفی اصفهانی – اصفهان ، غیر انتفاعی طبرستان – چالوس ، غیر انتفاعی علامه محدث نوری – نور ، غیر انتفاعی کار ، غیر انتفاعی نبی اکرم (ص) – تبریز ، غیر انتفاعی مهر فارس ، غیر انتفاعی گستره مهر البرز – قزوین ، غیر انتفاعی جواد – یزد ، غیر انتفاعی ابهر ، غیر انتفاعی ابهر ، غیر انتفاعی شهید بهایی – اصفهان ، غیر انتفاعی البرز – قزوین ، غیر انتفاعی راه دانش – بابل ، غیر انتفاعی امین – اصفهان ، غیر انتفاعی مولوی – ایوانکی ، غیر انتفاعی باختر ، غیر انتفاعی عطار – مشهد – غیر انتفاعی الغدیر
مقاطع تحصیلی: کاردانی ، کارشناسی
دوره ها: روزانه ، شبانه ، نیمه حضوری
دانشگاه: دولتی ، غیر انتفاعی ، پیام نور
گرایش ها: مدیریت بازرگانی ، مدیریت صنعتی ، مدیریت دولتی ، مدیریت جهانگردی ، مدیریت بیمه ، مدیریت بیمه اکو ، مدیریت امور گمرکی ، مدیریت بانکداری ، مدیریت اطلاعات و ارتباطات