امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

amniyat dar veblag nevisi0

دوره آموزشی مبانی امنیت در وبلاگ نویسی

درس اول- چگونگی انتخاب یک سیستم عامل امن و مناسب

شاید در نگاه اول طرح چنین موضوعی در مبحث امنیت وبلاگ نویسی چندان به جا و مناسب به نظر نرسد. خب، مگر انتخاب سیستم عامل چه ربطی به امنیت وبلاگ دارد؟ چه فرقی می‌کند که من از ویندوز استفاده می‌کنم یا لینوکس؟ مگر برای وبلاگ نویسی میان مک و لینوکس تفاوتی وجود دارد؟ چرا باید خودم را به دردسر انداخته و از ویندوز به لینوکس یا مکینتاش مهاجرت کنم؟ ویندوز، ویندوز است دیگر! حالا چه نسخه ای داشته باشیم که دیگر بستگی کامل به سلیقه مان دارد!

در اولین درس این دوره می‌خواهیم کمی دقیق تر به مساله سیستم عامل بپردازیم، تا ببینیم چرا باید در این خصوص هم نگران و مراقب باشیم. شاید اولین و مهم ترین نکته در امنیت یک وبلاگ نویس حرفه ای، انتخاب سیستم عامل باشد.

همان گونه که می‌دانید، سیستم عامل های مختلف از سطوح امنیتی متفاوتی بهره می‌برند و در کنار بدافزار و ویروس های متنوع، انواع گوناگونی از برنامه های امنیتی هم برای آن ها در بازار وجود دارد. پس یک وبلاگ نویس که اهمیت بالایی برای امنیت خود و وبلاگش قایل است، باید در اولین قدم سیستم عاملی را انتخاب کند که از امنیت مناسبی برخوردار بوده و با کم ترین میزان تهدیدات و ایرادها روبرو باشد. در ادامه به بررسی نقاط قوت و ضعف سیستم عامل های مختلف می پردازیم تا ببینیم کدام یک می‌تواند انتخاب مناسبی باشد.

احتمالا شما قبل از این که تصمیم به وبلاگ نویس شدن بگیرید، کامپیوتر یا لپ تاپ شخصی خودتان را داشته اید و کمتر کسی پیدا می‌شود که به صورت اختصاصی برای وبلاگ نویسی به دنبال خرید یک سیستم جدید باشد. اما سیستم عامل می‌تواند تاثیر فراوانی در کارآیی، امنیت و حتی خلاقیت یک وبلاگ نویس حرفه ای داشته باشد.

هنگام انتخاب یک سیستم عامل مناسب چندین عامل می توانند تاثیر گذار باشند:

۱- این که شما قرار است چه استفاده هایی از کامپیوتر یا لپ تاپ تان داشته باشید. آیا این دستگاه به طور اختصاصی متعلق به مدیریت وبلاگ و سایت شما است؟ یا این که کارهای اداری و شغلی تان را هم باید انجام دهد؟ شاید قرار است ابزار بازی و سرگرمی‌تان هم باشد؟

۲- به چه نرم افزارهایی جهت انجام کارهای تان نیاز دارید؟ پاسخ به این سوال، بستگی زیادی به سوال قبل دارد. بسته به این که چه نوع کاربردی را از دستگاه تان انتظار دارید، نوع برنامه های مورد استفاده تان هم تعیین می‌گردد. زیرا در صورت استفاده از برخی برنامه های خاص که تنها برای سیستم عامل ویژه ای تولید شده اند، مجبور به استفاده از همان سیستم عامل هستید.

۳- میزان تبحر شما در استفاده از هر سیستم عامل و به اصطلاح گیک بودن تان در زمینه کامپیوتر هم گزینه تعیین کننده دیگری است. البته این موضوع که تا چه میزان علاقه مند به یادگیری و کسب مهارت در کار با برنامه ها و سیستم عامل های جدید هم باشید، در این امر دخیل است. گاهی به دلیل ناآشنا بودن یک سیستم عامل ممکن است چشم تان را بر روی همه خوبی های آن ببندید و سراغ یک سیستم عامل راحت و آشنا، ولی مشکل دار بروید. یا این که سختی های چند ماهه یادگیری سیستم عامل جدید را به جان خریده و در ازای آن مزایا و امکانات تازه فراوانی به دست آورید.

یکی از مهم ترین گزینه ها در انتخاب سیستم عامل، که در این جا اهمیت دو چندانی پیدا می کند، امنیت آن ها است. همه شرکت های سازنده سیستم عامل تلاش می‌کنند که تا حد ممکن امن ترین سیستم عامل را در اختیار کاربران شان قرار دهند. اما با توجه به مسایلی همچون تعداد کاربران، میزان توجه هکرها و افراد نفوذگر به آن سیستم عامل، باگ ها و ایرادات سیستم عامل و همچنین سوراخ های امنیتی برنامه های جانبی یک سیستم عامل، می توان آن ها را دسته بندی نموده و بر حسب امنیت و با توجه به امکانات موجود، دست به انتخاب زد. توصیه ما هم به وبلاگ نویس های حرفه ای آن است که بیش ترین توجه را به این مورد داشته باشند.

سرفصل دوره آموزشی مبانی امنیت در وبلاگ نویسی

  • درس اول- چگونگی انتخاب یک سیستم عامل امن و مناسب
  • درس دوم- انتخاب میان سرویس های وبلاگ نویسی رایگان یا سایت شخصی
  • درس سوم- ترفندهای امنیتی وردپرس برای سایت های شخصی
  • درس چهارم- نکات امنیتی ضروری برای وبلاگ نویسان
  • درس پنجم- بررسی قالب وبلاگ از دیدگاه امنیت
  • درس ششم- همه چیز درباره ایمیل در وبلاگ نویسی
  • درس هفتم- راهنمای پشتیبان گیری از وبلاگ
  • درس هشتم- آشنایی با مهم ترین حملات به وبلاگ ها و وب سایت های شخصی
  • درس نهم- نکاتی برای بهبود کارایی و عملکرد وبلاگ

لطفا جهت انجام فرآیند خرید وارد لینک فروشگاه شوید