امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

این آزمون توسط موسسه ارزیابی هارکورت (Harcourt Assesment) که یکی از زیرمجموعه های موسسه پیرسون (Pearson) است طراحی و برگزار می شود.

آزمون مت (MAT) شامل 120 سوال است که داوطلبان می بایست در مدت زمان 60 دقیقه به آنها پاسخ دهند. هدف از این آزمون ارزیابی قدرت منطق و تحلیل دانشجویان و دانش آموزان است که نیاز به دایره لغات انگلیسی بسیار قوی دارد.

در حال حاضر بخش هایی از این آزمون در امتحاناتی مانند GRE و SAT هم مورد استفاده قرار می گیرند. در سال 2004 این آزمون تبدیل به آزمون کامپیوتری شد که با استقبال بسیار زیادی از طرف داوطلبان برای ثبت نام در این آزمون روبرو شد. همانطور که گفته شد تعداد سوالات این آزمون 120 سوال است که تنها 100 سوال آن تصحیح شده و نمره دهی می شوند و 20 سوال جنبه آزمایشی داشته و برای فرآیند تحقیق و توسعه آزمون مورد استفاده قرار می گیرند.

لازم به ذکر است که هیچ راه مشخصی برای شناسایی 20 سوال آزمایشی آزمون وجود ندارد و داوطلبان باید به دقت به تمامی سوالات پاسخ دهند. قبل از سال 2004 تمامی سوالات صحیحی که افراد پاسخ می دادند نهایتا در یک بازه 0-100 دسته بندی شده و امتیاز دهی می شدند. اما بعد از سال 2004 تعداد سوالات این آزمون 120 تایی شد و نمره آن بین 200-600 دسته بندی شد.

به یاد داشته باشید که هیچ وقت استراحت یا بریکی در آزمون مت (MAT) وجود ندارد و شما باید در زمان تعیین شده 60 دقیقه به تمامی سوالات پاسخ دهید. برای مثال 5 نمونه از سوالات آزمون مت (MAT) را می توانید در این مقاله ببینید.

Fierce: Timid :: Aggressive :------- (answers 1.weird, 2.frigid, 3.assertive, 4.passive)
*answer4: passive is opposite of aggressive

honeyed: sweet:: acrid:-------------(answers 1.base, 2.annoying, 3.bitter, 4.salty)
*answer3: acrid is synonyms with bitter


این دو نمونه سوال نشان دهنده سوالاتی است که شما در آزمون مت (MAT) با آن مواجه خواهید شد. تمامی سوالات به نوعی لغت شناسی و قدرت تحلیل و درک منطقی شما را ارزیابی می کنند. این آزمون به صورت دوره های مشخصی در سال برگزار می شود و همانند سایر آزمون های بین المللی در مراکز و سنترهای مشخصی خواهد بود. دو تا سه هفته پس از شرکت در آزمون مت (MAT) می توانید نمرات آن را از طریق وبسایت و به صورت آنلاین مشاهده نمایید.

زمانی که درخواست ریپورت نمره خودتان را می دهید، یکی نمره خام که در آزمون کسب کرده اید و یکی دیگر نمره ای که بر روی نمودار بدسیدت آورده اید هر دو به دانشگاه ارسال خواهند شد. لازم به ذکر است نمره شما در این آزمون با توجه به عملکرد سایر داوطلبان مشخص می شود. بدین معنا که فرض کنید شما در آزمون به 85 درصد سوالات پاسخ داده اید و میانگین عملکرد سایر داوطلبان در آزمون 83 بوده است. بنابراین نمره کامل آزمون به شما داده می شود حتی با وجود اینکه به تمام سوالات پاسخ صحیحی نداده اید!.

هزینه ثبت نام در آزمون 75 دلار بوده که به حساب دانشگاه William Paterson University واریز می شود. چنانچه قصد انصراف از این آزمون را داشته باشید تنها 25 دلار از کل مبلغ را پس خواهید گرفت.

به منظور بررسی زمان و نحوه ثبت نام می توانید به آدرس www.milleranalogies.com مراجعه نمایید.

آزمون GREآزمون IMAT