مطالب استخراج مقاله

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

Monic.ai،سایت تحلیل محتوی

امکاناتی که می‌توانید در این سایت از آن استفاده کنید، طرح سؤال یا ایجاد فلش کارت از فایل شما، ایجاد یک متن خلاصه و مفید بر اساس چند فایل شما و یا اینکه از فایل شما نکات مهم و کلیدی را پیدا کرده و آن‌ها را استخراج کند.

در حالت فلش کارت و طرح سؤال، ابتدا سؤال را به شما نمایش می‌دهد و سپس پاسخ آن را، دقیقا همانند یک فلش کارت. هدف این سایت این است که به شما در فهم بهتر و یادگیری عمیق‌تر محتوای فایل کمک کند.

این سرویس می‌تواند برای معلمان و دانشجویان بسیار مفید باشد. معلمان می‌توانند از آن برای ایجاد تمرینات و تست‌های مرتبط با مطالعه دانش‌آموزان استفاده کنند و دانشجویان نیز می‌توانند از آن برای بررسی و تقویت فهم خود در مورد محتوای درسی استفاده کنند.

در ادامه برخی از کاربردهای monic.ai را برای شما بیان می‌کنم:

  • کمک به تحلیل و فهم محتوای آموزشی: با بارگزاری مقالات، کتاب‌ها یا ویدیوها، می‌تواند به کاربران کمک کند تا موضوعات و مفاهیم مختلف را بهتر درک کنند. با طرح سؤالات مرتبط، کاربران می‌توانند به طور فعال با محتوا درگیر شوند و تمرکز و یادگیری بیشتری داشته باشند.
  • ارزیابی دانش: monic.ai می‌تواند به دانشجویان کمک کند تا دانش خود را در مورد یک موضوع خاص بسنجند. با پرسیدن سؤالات مرتبط، سطح فهم و یادگیری آن‌ها بررسی می‌شود و نتایج به آن‌ها ارائه می‌شود.
  • ایجاد تمرینات و تست‌ها: با استفاده ازسایت، معلمان می‌توانند تمرینات و تست‌های مرتبط با محتوای آموزشی را بسازند. سایت می‌تواند سؤالات را بر اساس محتوای بارگزاری شده ایجاد کرده و پاسخ‌های صحیح را نیز ارائه دهد.
  • ذخیره‌سازی و به اشتراک گذاری محتوا: monic.ai می‌تواند به کاربران امکان بارگزاری و ذخیره‌سازی محتوا را بدهد، به طوری که آن‌ها بتوانند بعداً به آن دسترسی داشته باشند و یا با دیگران به اشتراک بگذارند.
  • تسهیل فرایند یادگیری: با سرعت و دقت بالای خودمی‌تواند فرایند یادگیری را تسهیل کند و به کاربران کمک کند تا به‌طور مؤثرتری از منابع آموزشی خود استفاده کنند.

نکته‌ای که باید مد نظر داشته باشید این است که حالت رایگان آن تا 100 صفحه فایل می‌توانید بارگزاری کنید. همچنین توجه داشته باشید که قبل از زدن کلید Create Assessment برای ایجاد سؤال و فلش کارت، می‌توانید انتخاب کنید چه سؤالاتی مدنظرتان است. اکنون که سایت در حالت بتا (آزمایشی) است از سؤالات تشریحی، چهار گزینه‌ای، صحیح و غلط و جای خالی پشتیبانی می‌کند که به زودی موارد دیگر هم به سایت اضافه خواهد شد.

مراحل استفاده از سایت Monic.ai:

  • ابتدا از طریق آدرس اینترنتی https://beta.monic.ai وارد سایت می‌شویم:

با انتخاب  Sign up وارد بخش ثبت نام می‌شویم:
Monic.aiTسایت تحلیل محتوی

فرم ثبت نام را شامل نام، نام خانوادگی، ایمیل و رمز عبور پر می‌کنیم و سپس ثبت Register میکنیم، همچنین می‌توانیم از قسمت ورود با اکانت گوگل استفاده کنیم:
 Monic.ai،سایت تحلیل محتوی مونیک

بعد از ثبت نام از شما می‌پرسد که حرفه‌تان چیست و از چه طریقی با سایت  آشنا شده‌اید، بعد از پاسخ دهی، یک ایمیل تأییدیه برایتان ارسال می‌شود و با کلیک کردن بر لینک تأییدیه در ایمیل خود، حساب شما تائید می‌شود و می‌توانید داشبورد کاربری خود را مطابق تصویر زیر مشاهده کنید.

 Monic.ai،سایت تحلیل محتوی مونیک

با کلیک روی Create Collection یک پنجره باز می‌شود که نام و توضیحات خود را در فیلدهای مشخص وارد کرده و سپس کلید Create را بزنید تا از امکانات سایت استفاده کنید.
Monic.ai،سایت تحلیل محتوی مونیک