نشر نیوز(کتابهایی برای نیازهای 2023 به بعد)

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

بسیاری از مطالب مرتبط با چگونگی تقویت مقاله و محتوای آن بر روی یک بخش مشخص از پژوهش شما تاکید دارد. اما در این مطلب کوتاه سعی میکنیم به شما بیاموزیم که چطور کل مقاله خودتان را تقویت کرده و بهبود ببخشید. شما با 5 نکته اصلی و مهم برای تقویت مقاله آشنا خواهید شد و بدون توجه به کامل بودن یا نبودن آن می توانید این نکات را در هر مرحله برای بهبود و تقویت پژوهش تان مورد استفاده قرار دهید. این نکات اصلی برای تقویت مقاله به شما کمک میکنند تا به استانداردهای نگارشی مورد نیاز دست پیدا کرده و کیفیت کارتان را بهبود ببخشید.

  1. داشتن دید انتقادی نسبت به محتوای مقاله: سعی کنید محتوا و مطالب موجود در پژوهش تان را همانند یک داور و سردبیر ژورنال بررسی کرده و به دنبال نقد و عیب یابی باشید. تفکر انتقادی (Critical thinking) یکی از مهارتهایی است که در مدارس و موسسات آموزشی کشور امریکا به شدت بر روی آن تاکید شده و سعی می شود در دانشجویان و دانش آموزان نیز نهادینه شود. ممکن است ایراد گرفتن و عیب یابی از مقاله خودتان کار دشواری به نظر برسد ولی این کار به شما کمک می کند از هدر رفتن زمان و هزینه زیاد جلوگیری کنید.
  2. قلمرو تحقیق تان را مشخص کنید: مشخص کردن قلمرو مقاله به شما این امکان را می دهد که حوزه کارتان را نهایی کرده و از آن خارج نشوید. یکی از عواملی که موجب ریجکت مقالات شما می شود، وجود مباحث اضافی و نامربوط به تحقیق است. این مورد را معمولا با عنوان Aim and Scope می شناسند. تعیین دقیق این موضوع شما را از هر گونه اضافه کاری بازداشته و احتمال ریجکت شدن آن را به شکل قابل ملاحظه ای کاهش می دهد.
  3. ایده هایتان را بروز کنید: یکی از موضوعاتی که به تازگی ژورنال ها بر آن تاکید بسیار زیادی دارند موضوع نوآوری در تحقیق یا Contribution است. سعی کنید مقاله تان را از نظر کانتریبیوشن تقویت کنید و به دنبال اضافه کردن ایده های جدید و به روز باشید. ایده ها و محتوای های مربوط به 10 سال گذشته نمی توانند شانس چاپ مقاله شما را افزایش دهند.
  4. از تغییر در محتوا مقاله هراس نداشته باشید: ممکن است بعد از بررسی های دقیق به این موضوع پی ببرید که باید بخش هایی از تحقیق
    تان را به کلی عوض کرده یا آنها را ویرایش کنید. حتی اگر با انجام این تغییرات کل مقاله و چارچوب آن تغییر کرد نگران نباشید. انجام این تغییرات در هر صورت
    ضروری بوده و در صورت انجام نشدن موجب ریجکت های پیاپی و صرف هزینه و زمان زیادی خواهد شد.
  5. مقدمه و نتیجه گیری در هر بخش: بسیاری از محققان گمان می کنند که مقدمه و نتیجه گیری تنها باید در بخش های مختص به خودشان در مقاله قرار بگیرند. ولی به یاد داشته باشید که هر بخش از مقاله شما می تواند با داشتن یک مقدمه و نتیجه گیری تقویت شود. 
    سابمیت - اپلای تحصیلی - آزمونهای بین المللی