مطالب پایان نامه ارشد و رساله دکتری

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

اصول و قواعد افزایش سایتیشن (Citation)، یک موضوع بحث برانگیز و بسیار مهم در محیط های اکادمیک و مقالات علمی است. تفاوتی ندارد که شما از چه کسی به عنوان مشاور و متخصص در مورد بحث سایتیشن و اصول مربوط به آن سوال کنید، در هر صورت جواب مشخص است هر چه تعداد سایتیشن ها بیشتر باشد، نتایج بدست آمده برای مقاله شما بهتر خواهد بود. توجه داشته باشید که در حال حاضر سایتیشن تبدیل به یک فاکتور بسیار مهم و اساسی در ارزیابی کیفیت مقالات، کیفیت نگارش، دستاوردهای کاربردی و میزان تخصصی بودن محتوای پژوهش شده است. افزایش سایتیشن نه تنها برای بهبود رزومه شخص نگارنده و تاکید بر کیفیت بالای مقاله مفید است بلکه برای ارتقای جایگاه علمی ژورنال نیز می تواند مفید باشد و میزان بازدیدها و ارجاعات به ژورنال را افزایش دهد.
در سالهای اخیر روند رو به رشدی در میان ژرونال ها مشاهده می شود که سردبیران و داوران ترجیح می دهند موضوعات و مقالاتی را اکسپت داده و پذیرش کنند که شانس سایتیشن بالاتری داشته باشند و بتوانند میزان بازدید از ژورنال را به شکل قابل ملاحظه ای افزایش دهند.

CITATION 13

اما روش ها و قواعد مختلفی برای افزایش سایتیشن وجود دارد که عبارتند از:

1. استفاده از کارهای پیشین در تحقیقات جدید: برای این منظور می توانید در مقاله های جدیدتان از رفرنس های مربوط به مقالات گذشته چاپ شده استفاده نمایید. ولی به خاطر داشته باشید که هم می بایست از متن مقالات بهره ببرید و هم از مرتبط بودن آن اطمینان داشته باشید.

2. انتخاب کلمات عنوان مبتنی بر اصول سئو: یکی دیگر از عوامل بسیار تاثیرگذار در افزایش سایتیشن مقاله، انتخاب کلمات کلیدی مبتنی بر سئو (SEO) در عنوان و واژگان کلیدی بخش چکیده است. انتخاب کلمات کلیدی مبتنی بر سئو می تواند آنچنان موفقیت آمیز باشد که در هر جستجو در موتورهایی مانند گوگل اسکولار یا مایکروسافت آکادمیک مقاله سئو شده رتبه های 1 تا 10 را داشته و در صفحه اول قرار بگیرد.

3. دقت به جزئیات نام نویسنده: در برخی از مقالات چاپ شده توسط یک شخص مشاهده می شود که نام نویسنده در مقالات اندکی با هم متفاوت است و در برخی واژه ها یا کلمات تفاوت وجود دارد. این موضوع می تواند یک نکته منفی محسوب شده و پیدا کردن مقالات مربوط به یک نویسنده را برای مخاطبان دشوار کند. برای تسهیل این موضوع می توانید از ORCID استفاده کنید تا دسترسی به مقالات شما را تسهیل کند.

4. دسترسی آسان مقالات چاپ شده: برای اینکه بتوانید دسترسی آسان به مقالات چاپ شده تان را فراهم کنید می توانید از سایت های پشتیبان مانند ریسرچ گیت (Researchgate) یا مشابه آن بهره ببرید. ژورنال ها معمولا ممکن است هزینه ای را برای open-access بودن ژورنال دریافت کنند. ولی برای اینکه بتوانید دسترسی به مقاله تان را بالاتر ببرید می توانید هزینه open-access بودن را پرداخت کنید و یا آن را در وبسایت های مشابه به اشتراک بگذارید.

CITATION 12

5. اشتراک گذاری مقاله در شبکه های اجتماعی: لینک مقاله تان را در شبکه های اجتماعی مانند توئیتر، فیسبوک، آکادمیکا، اجو (Edu)، ریسرچ گیت، مندلی و غیره به اشتراک بگذارید.

6. ارائه مقاله در همایش ها و کنفرانس ها: برای اینکه مقاله تان را در معرض دید سایرین قرار دهید بهتر است در کنفرانس ها و همایشات شرکت کرده و در مورد دستاوردهای مقاله تان صحبت کنید. اگرچه ممکن است همایشات و کنفرانس ها مستقیما به سایتیشن ختم نشوند ولی در مجموع می توانند علاقه مندی و توجهات را نسبت به آن افزایش دهند.

7. ارتباط با پژوهشگران و محققان: برای اینکه بتوانید سایتیشن مقاله تان را به شکل موثرتری افزایش دهید بهتر است از محققان درخواست کنید تا کار شما را در پژوهش شان سایت کنند. این کار باعث می شود اشتراک گذاری و بازدید مقالات شما از دو کانال مختلف و توسط اشخاص مختلف انجام گیرد.

CITATION 3

8. اثر مقاله تان را بالا ببرید: برای اینکه بتوانید اثر مقاله تان را بالا ببرید بهتر است به این فاکتورها توجه کنید. سعی کنید مقاله با کیفیتی نگارش کنید تا میزان استفاده از محتوای آن بالا باشد، مقاله تان را در ژورنال های با ایمپکت فاکتور بالا سابمیت کنید، بخش چکیده را با کلمات کلیدی سئو کنید و در نهایت عنوان جذابی برای مقاله تان انتخاب نمایید.
Google Scholar - ResearchGate - PubMed - Orcid