مطالب ویراستاری و تقویت مقاله

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

ویراستاری و تقویت مقاله فرآیندهای بسیار مهمی هستند که به واسطه آن می توانید کیفیت پژوهش خودتان را به شکل قابل ملاحظه ای بالا ببرید. شاید گمان کنید که با پایان یافتن نگارش مقاله، فرآیند تقویت و یا ویراستاری آن کار ساده تری است و نیاز به زمان کمتری دارد. اما نتایج بررسی ژورنال های مختلف نشان داده است که با سابقه ترین افراد در نگارش مقاله با پژوهش هایی کاملا ساختار یافته در نهایت ممکن است مقالاتشان ریجکت شود و این به دلیل وجود نواقص در متون مقاله است. علاوه بر این در سال های اخیر به دلیل افزایش میزان سابمیت مقالات و بالا رفتن میزان رقابت در ژورنالها، نیاز است که کیفیت پژوهش خودتان را قبل از سابمیت بهبود ببخشید. تقویت مقاله از این جهت اهمیت پیدا می کند که به شما این امکان را می دهد تا بتوانید محتوای پژوهش خودتان را از دو جنبه بررسی کنید. 

  1. بررسی ایده ها و خلاقیت در تحقیق: بارها و بارها تاکید کردیم که مقالات بدون نوآوری و کانتریبیوشن (Contribution) شانس بسیار اندکی برای پذیرش و چاپ در ژورنال های معتبر بین المللی را دارند. پس از پایان مقاله یا در حین تکمیل آن سعی کنید مجددا محتوای کار خودتان را از این نظر بررسی کنید. برای درک بهتر این موضوع می توانید مقالاتی که موضوع مشابه با کار شما دارند را سرچ کرده و ایده های موجود در آنها را ارزیابی نمایید. توصیه ما به شما این است که همواره به دنبال شناسایی ایده های جدید باشید چرا که در فضای رقابتی امروز برای پذیرش و چاپ مقاله، تنها آنهایی موفق هستند که توانسته اند خلاقیت و نوآوری را به تحقیق خودشان اضافه کنند. تقویت کردن مقاله از این جنبه می تواند شانس پذیرش و چاپ را به حد قابل ملاحظه ای ارتقا دهد. 
  2. بررسی شفافیت و وضوح مفاهیم: اهمیت این موضوع در فرآیند تقویت مقاله کمتر از نوآوری و کانتریبیوشن نیست. به یاد داشته باشید که مخاطب مقالات شما تنها افراد متخصص و دانشگاهی نیستند و معمولا افراد عادی در جامعه نیز به دنبال اطلاعات کاربردی در مقالات می گردند. ارائه مفاهیم تخصصی به زبان ساده یک مهارت بسیار کاربردی است که می تواند پژوهش شما را از سایرین متمایز کند. در زمان تقویت و یا ویراستاری مقاله حتما سعی کنید محتوای آن را از نظر ساده بودن و قابل فهم بودن بررسی کنید. 

اهمیت تقویت و ویراستاری مقاله زمانی مشخص می شود که بعد از یک مدت کوتاه چند ماهه، مقاله شما از مرحله سابمیت به پذیرش و چاپ می رسد. برای بدست آوردن نتایج بهتر توصیه می شود که از نظر متخصصان و اساتید در اعمال تغییرات و بهبود کیفیت مقاله استفاده کنید. موسسه ماد دانش پژوهان با برخورداری از تیمی از فارغ التحصیلان و نخبگان دانشگاهی و با بیش از 30 سال سابقه پژوهشی در رشته های مختلف، می تواند راهگشای شما عزیزان در این زمینه باشد.

تقویت مقاله - ویراستاری مقاله - انتخاب ژورنال