نشر نیوز(کتابهایی برای نیازهای 2023 به بعد)

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 


هدف این رشته تربیت کار شناس بازرگانی در یایی برای خدمت در ارگانهای در یایی ، حمل و نقلی ، تجارت خارجی و برنامه ریزی کلان جمهوری اسلامی و و دیگر شرکتها و موسسات خصوصی و دولتی مرتبط با امور مدیریت بازرگانی دریایی کشور است. این رشته دارای سه گرایش مناطق ویژه ،گمرکی و بندر و کشتیرانی می باشد . که در هر گرایش تنها 18 واحد اختصاصی دارد . گفتنی است که این رشته از بین داوطلبان گروه های آزمایش ریاضی و فنی ، علوم تجربی و انسانی دانشجو می پذیرد .

  • گرایش مناطق ویژه:

دانشجویان این گرایشبا اصول و انواع مناطق ویژه تجاری و صنعتی مرزی و دریایی از نقطه نظر اهداف ،تولید ، اشتغال ، مالکیت ، منافع ، سر مایه گذاری خارجی ، عملکرد و ساختار این گونه مناطق آشنا می شوند و علل پیشرفت اقتصادی کشورهای صنعتی پیشرفت و در حال توسعه را مطالعه میکنند تا بتوانند راه های پیشبرد و توسعه و جذب سرمایه گذاری را در مناطق ویژه فراگیرند .

درسهای این رشته در طول تحصیل :

  • دروس مشترک در گرایشهای مختلف مدیریت و بازرگانی دریایی :

روانشناسی کار ، اقتصاد خرد ، اقتصاد کلان ، اصول حسابداری ، ریاضیات و کاربرد آن در مدیریت ، آمار و کاربرد آن در مدیریت ، کامپیوتر و کاربرد آن در مدیریت ، روش تحقیق در مدیریت ، مبانی مدیریت اسلامی و الگوهای آن ، مبانی سازمان و مدیریت ، مدیریت رفتار سازمانی ، پژوهش در عملیات ، حسابداری صنعتی ، مدیریت تولید ، حقوق بازرگانی ، پول و ارز و بانکداری ،تجزیه و تحلیل و طراحی سیستم ،بازار یابی و مدیریت بازار ، مدیریت مالی ، توسعه اقتصادی و برنامه ریزی ، سیستم های اطلاعاتی مدیریت ، حسابرسی ، زبان تخصصی ، بازرگان بین المللی ، اصول ترابری ، مدیریت استراتژیک ، سیاست گذاری حمل و نقل و بازرگانی ، اصول حقوق و بیمه دریایی ، اقتصاد ترابری ، مدیریت بین المللی کالا ، کنوانسیون های بین المللی حمل ونقل ، گمرکی وبازرگانی، مدیریت پشتیبانی و توزیع .

دروس تخصصی گرایش مناطق ویژه :
پروژه تحقیقاتی ، اصول انواع و نمونه های مناطق ویژه ، تولیدی و تجاری ، نمونه های مناطق و بنادر ویژه و مراکز بار ، اصول و مبانی خصوصی سازی ، سرمایه گذاری و توسعه منطقه ای .

  • گرایش گمرکی:

دانشجویان گرایش گمرکی با قوانین و مقررات گمرکی ، مقرررات عمومی صادرات و واردات و انواع کالاها و محصولات وارداتی یا صادراتی آشنا میشوند تا بتوانند امور گمرکی را هرچه دقیق تر ، سهل تر و بهتر انجام دهند .

  • دروس تخصصی گرایش گمرکی:

پروژه تحقیقاتی ، بهره وری سازمانی ،مدیریت پایانه ها ، قوانین و مقررات گمرکی ، مقررات عمومی صادرات و واردات ، شیمی ( کانی ها و فلزات ) ، شناخت الیاف و مصنوعات آن ، کانتینر و وسایل بار .

  • گرایش بندر و کشتیرانی:

در این گرایش اصول و وسایل حرکت و نگهداری کشتی ، اهمیت وسایل کمک ناوبری بندری در هدایت ایمن کشتی ها ، انواع وسایل نگهداری و حمل بار در بنادر و پایانه های زمینی و دریایی ، انواع قرارداد های حمل کالا و خصوصیات حمل و نقل دریایی آموزش داده میشود تا فارغ التحصیلان این رشته عملیات حمل و نقل کالا را در بنادر به طور مؤثر و مفید بر عهده بگیرند .

  • دروس تخصصی گرایش بندر و کشتیرانی :

اصول ناوبری ، اصول مهندسی دریایی ، پروژه تحقیقاتی ، بهره وری سازمانی ، کانتینر و وسایل حمل بار ، مدیریت و تدارکات بندری ، مدیریت و تدارکات کشتیرانی ، مدیریت فرماندهی کشتی .

دانشگاه های پذیرنده : مرکز آموزش عالی دریانوردی و علوم دریایی چابهار .
مقاطع تحصیلی : کارشناسی
دوره ها : روزانه
دانشگاه : دولتی
گرایشها :