امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

چگونه می توان معضل بیکاری را حل نمود ؟ با مسئله سوء استفاده مالی و فساد اداری چه باید کرد ؟ چرا کارکنان سازمانها ، گرفتار دلسردی ، یاس و افسردگی می شوند ؟ چرا در تعدادی از سازمان های ما از امکانات موجود به خوبی استفاده می شود؟

بسیاری از متخصصان علوم گوناگون به ویژه صاحب نظران علوم انسانی در پاسخ به این سوال ها می گویند که کلید معمای مشکلات سازمان های هرجامعه (مدیریت ) است . چون تامین نیازهای فنی ، خدماتی ، درمانی و تفریحی جامعه ، بدون وجود مدیران لایق که بلاترین کارائئ و بهره وری را داشته باشند ، اماکن پذیر نیست . به همین دلیل هر جامعه ای برای فایق آمدن بر مشکلات سازمانی خود ، قبل از هرچیز باید به مسئله آموزش صحیح و مدیریت توجهی بنیادی د اشته باشد . تخصصی که در بیشتر دانشگاه های معتبر علوم انسانی جهان تحت عنوان رشته مدیریت آموزش داده می شود .

رشته مدیریت در کشور ما دارای شاخه های متعددی است که ازآن جمله می توان به مدیریت بازرگانی ، صنعتی ، دولتی ، جهان گردی ، بیمه ، بیمه اکو ، امور گمرکی و امور بانکی اشاره کرد وهمچنین از شاخه های تخصصی تری مثل مدیریت کمیسریای دریایی یا اداره امور بیمارستان ها نام برد .

  • گرایش مدیریت بازرگانی :

یک دانشجوی مدیریت بازرگانی بعنوان یک مدیر تجاری تحصیل کرده ، می تواند امور تجاری را تفکیک و اداره کند و به یاری قدرت خلاقه خویش در ایجاد بازار جدید ، ارائه خدمات متنوع و تازه ، ابداع روش های جدید در عرضه و توزیع ، کارآفرین باشد . فارغ التحصیل مدیریت بازرگانی باید بتواند برای کالاهای موجود ، بازار جدیدی پیدا کند یا روش های مطلوب توزیع را در سیستم دولتی طراحی نماید ، چون امروزه یکی از بزرگترین مشکلات کشور ما ، رساندن محصولات کشاورزی مثل برنج ، چای و مرکبات به بازار و بدست مصرف کننده است .

درس های این رشته در طول تحصیل :

  • دروس مشترک در گرایش های مختلف مدیریت :

اصول حسابداری ، ریاضیات و کاربرد آن در مدیریت ، آمار و کاربرد آن در مدیریت ، اقتصاد خرد ، اقتصاد کلان ، روش تحقیق در مدیریت ، مبانی سازمان و مدیریت ، تحقیق در عملیات ، مدیریت رفتار سازمانی ، مدیریت منابع انسانی ، حقوق اساسی ، مبانی مدیریت اسلامی ، سیستم های اطلاعاتی در مدیریت .

  • دروس اصلی و تخصصی گرایش مدیریت بازرگانی :

مدیریت استراتژیک ، حقوق بازرگانی ، حسابرسی ، مدیریت تولید ، مدیریت مالی ، توسعه اقتصادی و برنامه ریزی ، روان شناسی کار ، حسابداری صنعتی ، بازار یابی و مدیریت بازار ، تجزیه و تحلیل و طراحی سیستم ، سازمان های پولی و مالی و بین المللی ، بازرکانی بین المللی ، بازار یابی بین الملل ، پول و ارز و بانکداری ، سیاست پولی و مالی ، سیستم های خرید و انبارداری توزیع ، حقوق بازرگانی بین الملل ، تحقیقات بازار یابی، روابط صنعتی ، سمینار در مسائل مالی ، سمینار در مسائل بازار یابی ، بهره وری و تجزیه و تحلیل آن در سازمان .