امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

رشته تکنولوژی چوب :

با آنکه چوب به طور کلی برای همه افراد مانوس و آشنا است ولی ناآگاهی از پایه های علمی و عمل نکردن بر اساس اصول و ضوابط فنی در ارتباط با این ماده ، باعث هدر رفتن بیش ازحد چوب و کم دوام تر شدن آن می شود . این مسئله در کشور ما که با کمبود منابع تولید چوب مواجه هستیم ، اهمیت بیشتری دارد و باید با پرورش هر چه بیشتر و بهتر متخصصان در رشته چوب شناسی و صنایع چوب در هریک از مقاطع تحصیلی از اتلاف این ماده گرانبها جلوگیری نمائیم .

دانشجویان کاردانی ، تکنولوژی چوب ضمن آشنایی با خواص مختلف چوب و عواملی که در تغییرات این خواص تاثیر می گذارند ، با حفاظت ، تبدیل ، کاربردهای متفاوت چوب و مدیریت واحد های تولید آشنا می شوند . به این ترتیب فارغ التحصیلان این دوره ، چوب را بطور اصولی تر و صحیح تر در واحد های تولیدی بکار می برندو از هنگام قطع درخت تا زمان تولید فرآورده های مصرفی بر آن نظارت دارند و می توانند در مراحل اجرایی روند تولیدات چوبی خدمت کنند .

فارغ التحصیلان این دوره می توانند در مجتمع صنایع تبدیل مکانیکی و شیمیایی چوب بخش های دولتی ، دفاتر صنایع چوب سازمان جنگل ها و مراتع ، واحد های تولید خصوصی و موسسات آموزشی و پژوهشی بعنوان همکاران اجرائی مشغول بکار شوند .

درس های این رشته در طول تحصیل :

  • دروس پایه:

شیمی عمومی ، ریاضیات عمومی ، فیزیک و هواشناسی ، گیاه شناسی عمومی ، شناخت و حمایت محیط زیست ، مساحی و نقشه برداری .
دروس اصلی : جامعه شناسی روستایی ، جانور شناسی ، درخت ها و درختچه های ایران ، اقتصاد منابع طبیعی ، اصول حسابداری ، جنگلکاری .

  • دروس تخصصی :

آلودگی های محیط زیست ، کارگاه عمومی ، بیولوژی چوب و اصول چوب شناسی ، تکنولوژی چوب ، اصول چوب بری ، اصول استاندارد ودرجه بندی چوب ، تبدیل مکانیکی چوب ، تبدیل شیمیایی چوب ، اصول چوب خشک کنی ، اصول حفاظت چوب ، مبل سازی و درود گری ، کارورزی

دانشگاه های پذیرنده : علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان
مقاطع تحصیلی : کاردانی
دوره ها : روزانه
دانشگاه : دولتی
گرایشها :