امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 


در فرهنگ پر بار اسلامی و از جمله در قرآن مجید بر لزوم حکم قضائی بر اساس آنچه خدا نازل کرده است ، به دفعات تاکید شده است . رعایت این دستور که در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران نیز مورد اشاره قرار گرفته است ، ایجاب می کند تا کسانی که تصدی امر قضا را در محاکم کشور برعهده می گیرند ضمن آشنائی با آخرین تحولاتی که در عالم حقوق رخ می دهد ، تسلط کافی بر منابع فقه اسلامی داشته باشند ، بطوری که مستقیماً بتوانند با مراجعه به کتب فقهی ، مرجع احکام مربوط را استخراج نمایند ، کارشناسی علوم قضائی در جهت دسترسی به این هدف مهم تنظیم شده است و در آن تلاش شده که در عین رعایت دروس عمومی و دروس تخصصی مصوب رشته حقوق ، با افزودن تعدادی واحد فقهی در برنامه درسی و تعداد واحد عربی بعنوان دروس پیش نیاز دانش آموختگان تسلط نسبی بر موازین فقهی پیدا کنند .
فارغ التحصیلان این رشته توانائی های لازم را برای تصدی امر قضا در محاکم جمهوری اسلامی ایران پیدا می کنند . علاوه بر این چون دانشجویان علوم قضائی ، کلیه دورس تخصصی رشته حقوق را نیز مطالعه می کنند میتوانند موقعیت های شغلی فارغ التحصیلان حقوق را میز داشته باشند .
این رشته از سه گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی ، علوم تجربی و علوم انسانی دانشجو می پذیرد .

درس های این رشته در طول تحصیل :

  • دروس پایه :

مفدمه علم حقو ق ، حقوق جزای عمومی ، حقوق اساسی ، حقوق مدنی اشخاص و حمایت از مهجورین ، عربی .

  • دروس اصلی و تخصصی :

حقوق سازمان های بین المللی ، حقوق اداری، اصول فقه ، متون فقه ، حقوق تجارت اشخاص ، حقوق تجارت شرکت ها ، حقوق تجارت اسناد تجاری ، حقوق تجارت ورشکستگی ، حقوق مدنی (اومال و مالکیت ، کلیات قرادادها ، الزامات خارج از قرارداد ، خانواده ، عقود معین ، شفعه ، وصیت وارث)، آئین دادرسی مدنی ، متون حقوقی ، آئین دادرسی کیفری ، کار تحقیقی ، حقوق بین الملل خصوصی ، جرم شناسی ، حقوق جزای اختصاصی ، قواعد نفقه ، حقوق تطبیقی ، ادله اثبات دعوی ، حقوق کار ، پزشکی قاونی .