چاپ
بازدید: 16451

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

بدون ویراستاری هیچ مقاله فارسی قابلیت سابمیت، پذیرش و چاپ در ژورنال های معتبر را ندارد. متن یک مقاله باید از نظر محتوایی قابل فهم بوده و مفاهیم دو پهلو و مبهم در آن نباشد. فرآیند ویراستاری نیازمند درک مفاهیم و محتوای مقاله است و یک ویراستار حرفه ای در اولین گام باید دانش کافی نسبت به مطلب مورد نظر داشته باشد. به همین دلیل یک ویراستار حرفه ای در حوزه ادبیات نمیتواند عملکرد مناسبی در زمینه ویراستاری یک مقاله در رشته شیمی داشته باشد.

علاوه بر این یک ویراستار باید به استانداردهای ویرایشی و نگارشی نیز تسلط داشته باشد تا بتواند صحیح ترین و مناسب ترین گزینه های ویراستاری را اعمال کند. برای مثال فرض کنید یک مقاله در بخش روش تحقیق و نتیجه گیری دچار مشکلات محتوایی بوده و نیاز به ویراستاری دارد، چنانچه مشکلات محتوایی ناشی از ابزار گردآوری داده ها و یا تجزیه و تحلیل داده ها باشد چطور می توان آن را اصلاح کرد؟ آیا بهترین گزینه ایجاد تغییرات جزئی و نتیجه گیری سریع است؟.

یک ویراستار حرفه همواره به دنبال تصحیح مقاله به بهترین شکل ممکن با بازدهی بالا است به گونه ای که شانس پذیرش و چاپ به طور قابل ملاحظه ای افزایش یابد. به طور کلی ویراستاری مقالات فارسی در سه مرحله کلی انجام میگیرد که عبارتند از: