رشته نیوز

رشته کاردان فنی ا لکترونیک صدا و سیما.
رشته کاردان فنی ا لکترونیک صدا و سیمابا توجه به تنوع صنایع الکترونیکی و مخابراتی سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و نیاز روز ا فزون این سازمان به گسترش و... ادامه مطلب ..
رشت مهندسی پلیمر – تکنولوژی و علوم رنگ
مهندسی پلیمر – تکنولوژی و علوم رنگ 1-     تعریف و هدف: مجموعه تکنولوژی و علوم رنگ یک مجموعه آموزشی است در نظام آموزش عالی در زمینه تکنولوژی ساخت و تولید... ادامه مطلب ..
رشته اعضای مصنوعی و وسایل کمکی
رشته اعضای مصنوعی و وسایل کمکی : رشته اعضای مصنوعی و وسایل کمکی یکی از زیر شاخه های توانبخشی است که در آن طراحی و ساخت اعضای مصنوعی و وسایل کمکی بر اساس اصول مهندسی و... ادامه مطلب ..
رشته آبادانی و توسعه روستاها
جهت‌گيري كلي برنامه كارشناسي آباداني و توسعه روستاها بر آن است كه فارغ‌التحصيلان اين دوره بعد از طي مباحث عمومي و كلي دروس مهندسي، در حد نياز روستاها بر مسائل... ادامه مطلب ..
رشته آماد (سیستم تامین و توزیع کالا)
بي‌شك يكي از اصلي‌ترين مأموريت‌هاي ستاد نيروهاي مسلح، برآورد، تأمين و توزيع اقلام مختلف مورد نياز براي پشتيباني يگان‌ها (در زمان جنگ و صلح) است. اين كار... ادامه مطلب ..

نشر نیوز(کتابهایی برای نیازهای 2023 به بعد)

حفاظت و مرمت بناهای تاریخی

تعدد، تنوع و اهمیت بناها و محوطه های تاریخی و بالابردن کیفیت توان اجرایی در زمینه مرمت و حفاظت از این بناها ، بیانگر ضرورت تربیت متخصص حفاظت و مرمت بناهای تاریخی است . متخصصانی که می توانند فاصله تخصصی و اجرایی بین کارشناسان مرمت و عوامل اجرایی و کارگاهی در امور مربوط به حفظ و احیای بناها و بافت های تاریخی را پر نمایند .
فارغ التحصیلان این رشته نقش عمده ای در تهیه طرح های تعمیراتی بناها و محوطه های تاریخی ایفا می کنند و می توانند در اداره کارگاه مرمت یا اجرای طرح های مرمتی شرکت نمیند .

درس های این رشته در طول تحصیل :

  • دروس پایه :

کارگاه عکاسی پایه ، هندسه مناظر و زوایا (پرسپکتیو) ، ترسیم فنی ، آشنایی با باستان شناسی و روش های نقشه برداری آن ، آشنایی با حفاظت و مرمت آثار و روش های آن.

  • دروس اصلی :

هنر و تمدن اسلامی ، آشنایی با باستان شناسی و آثار تاریخی دوره اسلامی ایران ، آشنایی با باستان شناسی و آثار ، خطوط و خواندن کتیبه های اسلامی ، مبانی نظری مرمت و احیای ابنیه و بافت ها ، شناخت مواد و مصالح ، مدیریت امور ساختمان (تشکیلات دفتری و کارگاهی ) ، آشنایی با مرمت تزیینات وابسته به معماری .

  • دروس تخصصی:

تعمیر و نگهداری ساختمان ، برآورد ، عناصر و جزئیات ساختمان ، آشنایی با ساختار معماری سنتی ایران ، آشنایی با هنر معماری پیش از اسلام ، کارآموزی ایران ، اشنایی با معماری بومی ایران ،

دانشگاه های پذیرنده : سیستان و بلوچستان – زاهدن ، مرکز آموزش عالی میراث فرهنگی ، تربیت معلم سبزوار
مقاطع تحصیلی : کاردانی
دوره ها : روزانه، شبانه
دانشگاه : دولتی
گرایشها :
* برخی از دانشگاه ها در این رشته به صورت نیمه متمرکز دانشجو می پذیرد.