رشته نیوز

رشته کاردان فنی ا لکترونیک صدا و سیما.
رشته کاردان فنی ا لکترونیک صدا و سیمابا توجه به تنوع صنایع الکترونیکی و مخابراتی سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و نیاز روز ا فزون این سازمان به گسترش و... ادامه مطلب ..
رشت مهندسی پلیمر – تکنولوژی و علوم رنگ
مهندسی پلیمر – تکنولوژی و علوم رنگ 1-     تعریف و هدف: مجموعه تکنولوژی و علوم رنگ یک مجموعه آموزشی است در نظام آموزش عالی در زمینه تکنولوژی ساخت و تولید... ادامه مطلب ..
رشته اعضای مصنوعی و وسایل کمکی
رشته اعضای مصنوعی و وسایل کمکی : رشته اعضای مصنوعی و وسایل کمکی یکی از زیر شاخه های توانبخشی است که در آن طراحی و ساخت اعضای مصنوعی و وسایل کمکی بر اساس اصول مهندسی و... ادامه مطلب ..
رشته آبادانی و توسعه روستاها
جهت‌گيري كلي برنامه كارشناسي آباداني و توسعه روستاها بر آن است كه فارغ‌التحصيلان اين دوره بعد از طي مباحث عمومي و كلي دروس مهندسي، در حد نياز روستاها بر مسائل... ادامه مطلب ..
رشته آماد (سیستم تامین و توزیع کالا)
بي‌شك يكي از اصلي‌ترين مأموريت‌هاي ستاد نيروهاي مسلح، برآورد، تأمين و توزيع اقلام مختلف مورد نياز براي پشتيباني يگان‌ها (در زمان جنگ و صلح) است. اين كار... ادامه مطلب ..

نشر نیوز(کتابهایی برای نیازهای 2023 به بعد)

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

هنر های سنتی

هنر های سنتی از میراث های فرهنگی کشور و محل اصالت و ارزش ها و زمینه های مطمئن و مناسب برای حرکت اینده هنری است .
بدون شک راه های توجه و تقویت این هنر ها ، ایجاد دروه های آموزش عالی در سطوح گوناگون است تا ضمن مطالعه و پژوهش مستمر و نتیجه بخش راهیابی به سوی آینده ای پربارتر میسر گردد.
فارغ التحصیلان این رشته با اموزش های نظری و کارگاهی خود و آشنایی و کار عملی در زمینه هنر های سنتی قادر خواهند بود ، در انجام پژوهش های هنر های سنتی و نیز حفظ و احیاء این هنرها ، به صورت کمک برای کارشناس نقش داشته باشند و اداره واحد ها و کارگاه های تولیدی را در چارچوب ادارات و سازمان های فرهنگی دولتی یا بخش خصوصی بر عهده بگیرند.
گفتنی است که این دوره مشتراک قابل توجهی با کارشناسی صنایع دستی دارد .

درس های این رشته در طول تحصیل:

  • دروس پایه:

کارگاه طراحی پایه ، هنر و تمدن اسلامی ، آشنایی با هنر فرهنگ های همجوار ، آشنایی با مردم شناسی و روش های ایران ، آشنایی با هنر های سنتی آن ،آشنایی با باستان شناسی و روش های آن 

  • دروس اصلی:

ترسیم فنی، خطوط و خواندن کتیبه های اسلامی ، هندسه نقوش در هنرهای سنتی ایران ، طرح اشیاء در تمدن اسلامی ، حفظ و احیاء هنر های سنتی ، موسیقی از نظر اسلام ، آشنایی با موسیقی بومی مناطق ایران . نمایش در ایران

  • دروس تخصصی:

کارگاه هنر های سنتی ، کارآموزی پژوهش در هنر های سنتی .

دانشگاه های پذیرنده: مرکز آموزش عالی میراث فرهنگی .
مقاطع تحصیلی: کاردانی
دوره ها: روزانه
دانشگاه: دولتی
گرایشها: