رشته نیوز

رشته کاردان فنی ا لکترونیک صدا و سیما.
رشته کاردان فنی ا لکترونیک صدا و سیمابا توجه به تنوع صنایع الکترونیکی و مخابراتی سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و نیاز روز ا فزون این سازمان به گسترش و... ادامه مطلب ..
رشت مهندسی پلیمر – تکنولوژی و علوم رنگ
مهندسی پلیمر – تکنولوژی و علوم رنگ 1-     تعریف و هدف: مجموعه تکنولوژی و علوم رنگ یک مجموعه آموزشی است در نظام آموزش عالی در زمینه تکنولوژی ساخت و تولید... ادامه مطلب ..
رشته اعضای مصنوعی و وسایل کمکی
رشته اعضای مصنوعی و وسایل کمکی : رشته اعضای مصنوعی و وسایل کمکی یکی از زیر شاخه های توانبخشی است که در آن طراحی و ساخت اعضای مصنوعی و وسایل کمکی بر اساس اصول مهندسی و... ادامه مطلب ..
رشته آبادانی و توسعه روستاها
جهت‌گيري كلي برنامه كارشناسي آباداني و توسعه روستاها بر آن است كه فارغ‌التحصيلان اين دوره بعد از طي مباحث عمومي و كلي دروس مهندسي، در حد نياز روستاها بر مسائل... ادامه مطلب ..
رشته آماد (سیستم تامین و توزیع کالا)
بي‌شك يكي از اصلي‌ترين مأموريت‌هاي ستاد نيروهاي مسلح، برآورد، تأمين و توزيع اقلام مختلف مورد نياز براي پشتيباني يگان‌ها (در زمان جنگ و صلح) است. اين كار... ادامه مطلب ..

نشر نیوز(کتابهایی برای نیازهای 2023 به بعد)

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

تعلیم و آموزش قرآن در جهان امروز از اهمیت ویژه ای برخوردار است زیرا بزرگترین خطری که هر اعتقاد و مکتبی را تهدید می کند ، دور شدن و فراموش کردن پایه ها و اصول زیر بنایی آن اعتقاد ایدئولوژی است و تنها راه مبارزه با این خطر نیز به گفته پیامبر عظیم الشأن بازگشت به قرآن و اتصال به این بزرگترین و گرانبها ترین گوهر هستی است .
بی شک برای رسیدن به این مرحله باید عده ای مسئولیت خطیر آموزش و تعلیم قرآن را به صورت اصولی بر عهده بگیرند .بخشی از این مسئولیت را دانشکده های علوم قرآنی پذیرفته اند که بتوانند پس از فارغ التحصیلی اقشار مختلف جامعه را با تجوید ، روخوانی ،روانخوانی و مفاهیم قرآن در دو مقطع مقدماتی و عالی آشنا سازند .
این دانشجویان علاوه بر مطالعه مطالعه روش تدریس ، قرائت و مفاهیم قرآن ، دروس رشته های دبیری از قبیل اصول فلسفه آموزش و پرورش ، روانشناسی تربیتی ، سنجش و اندازه گیری و روشها و فنون تدریس را نیز مطالعه می کنند .

  • دروس تخصصی رشته تربیت معلم قرآن :

تحلیل قصص قرآن مجید ، تفسیر آیات الاحکام ، مفردات ، روش تحقیق ، روش تدریس عالی قرائت قرآن ، روش تدریس عالی مفاهیم قرآن ، تفسیر مقدماتی ، تفسیر موضوعی ، آشنایی با مکاتب عقیدتی و سیاسی ، فقه ، تاریخ معاصر جهان اسلام ، تاریخ آموزش و پرورش در اسلام و ایران ،اصول و فلسفه آموزش و پرورش ، روانشناسی کودک ، روانشناسی تربیتی ، روش ها و فنون تدریس ، اصول و فنون مشاوره و راهنمایی ، سنجش و اندازه گیری ، تولید و کاربرد مواد آموزشی مدیریت آموزشی ، مبانی برنامه ریزی آموزش متوسطه ، کارورزی ، پروژه تحقیقاتی .

توانایی های لازم :
رشته های دانشکده علوم قرانی از جمله رشته های نیمه متمرکزند و دانشجویان باید علاوه بر موفقیت در آزمون سراسری در مصاحبه حضوری نیز شرکت کنند و در صورت موفقیت در این مرحله ، ر این دانشکده پذیرفته خواهند شد .
در این آزمون از افراد پذیرفته شده مصاحبه حضوری می شود تا جوانانی که به قرآن و علوم قرآنی علاقمند بوده و با انگیزه و هدف این رشته را انتخاب کرده اند ، در این مرحله پذیرفته شوند چون بدون انگیزه و علاقه لازم نمی توان در این دانشکده موفق گردید .
حافظان قرآن و جوانانی که با قرآن انس و الفتی ویژه دارند و به عربی و ادبیات عرب مسلط هستند ، در این رشته موفق تر خواهند بود .همچنین دانشجویانی که از گروه ریاضی و فنی وارد این دانشگاه می شوند به ویژه در رشته های تفسیر و علوم قرآن موفقتر هستند چون دروس این دانشکده تلفیقی از دروس حوزه و دانشگاه است و دیپلمه های ریاضی و فنی به دلیل برخورداری ازمنطق ریاضی ، قدرت تجزیه و تحلیل بهتری دارند .
در ضمن دانشجویان رشته فنون قرائت و تلاوت در صورتی که صوت زیبایی داشته باشند ، پیشرفت بیشتری خواهند داشت (دانشکده علوم قرآنی از بین داوطلبان گروه های آزمایشی ریاضی و فنی ،علوم تجربی ، علوم انسانی و هنر دانشجو می پذیرد ).

موقعیت شغلی در ایران :
تا سال 76 فارغ التحصیلان این داشکده جذب آموزش و پرورش می شدند اما در حال حاضر فارغ التحصیلان این رشته در صورت داشتن توانایی و مهارت لازم می تواند در مراکز تحقیقاتی کشور مثل دایره المعارف اسلامی ، دایره المعارف شیعه و مراکز دیگر فعالیت نمایند . به همین منظور از سال 82 سه واحد پروژه تحقیقاتی به واحد های تخصصی دانشجویان این دانشکده اضافه شده است که چیزی شبیه به پایان نامه دانشجویان دوره کارشناسی ارشد است .
در ضمن فارغ التحصیلان می توانند به عنوان معلم قرآن در آموزش و پرورش و فرهنگسراها و مراکز سیاسی و عقیدتی نظامی و انتظامی فعالیت نمایند .

دانشگاه های پذیرنده :

دانشکده علوم قرآنی وابسته به سازمان اوقاف و امور خیریه واقع در شهر های تهران ، قم ، مشهد ، شیراز ، کرمانشاه ، زاهدان ، شاهرود ، آمل ، خوی ، مراغه ، میبد ، ملایر ، دانشکده غیر انتفاعی معارف قرآنی اصفهان

مقاطع تحصیلی : کار شناسی
دوره ها: روزانه
دانشگاه : دولتی ،غیر انتفاعی
گرایشها: