امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

tamarkoz motalee0

دوره آموزشی تکنیک های تمرکز در مطالعه

درس اول- انواع تمرکز، اثرات تمرکز

ممکن است شما یک دانش‌آموز،‌ دانشجو، کارمند، عکاس و یا یک معلم باشید. ممکن است تحصیلات دانشگاهی نداشته باشید اما مثلا به مطالعه رمان علاقه داشته باشید اما از نداشتن تمرکز در حین مطالعه و تکنیک‌های آموزش و فهم بهتر، رنج می‌کشید.

تحقیقات بسیاری نشان داده که عدم موفقیت بسیاری از دانش‌آموزان و دانش‌جویان، نه کمبود هوش، که ضعف در تقویت حافظه و حواس و عدم تمرکز در مطالعه است.

اگر این دسته از دانش‌آموزان و دانشجویان به این باور برسند که تمرکز حواس در حین مطالعه، کلید اصلی درک و فهم درست محتوای درسی‌ است، شاید وضعیت آموزشی بسیار بهتری داشته باشند! بدون داشتن تمرکز کافی در حین مطالعه، ممکن است درک محتوایی که زمان خیلی کمی را لازم دارد، از شما ساعت‌ها زمان بگیرد و در نهایت نتیجه‌ای هم از مطالعه حاصل نشود.

بدین منظور فراگرفتن روش‌هایی که کمک می‌کند تمرکز و تکنیک‌های مطالعه درست افزایش پیدا کند، بسیار ضروری به نظر می‌رسد.

می‌توانیم تصور کنیم در عصری که «انفجار اطلاعات» خوانده می‌شود، برای افزایش آگاهی و دانش خود، و در عین حال عقب نماندن از قافله هزاره سوم، نیاز به مطالعه هر چه بیشتر در زمینه تخصصی خودتان و یا دیگر علاقه‌یتان دارید.

این دوره، تکنیک‌های تمرکز را با تکیه بر شیوه‌های تمرکز در مطالعه به شما آموزش می‌دهد اما این به معنای آن نیست که تمرکز در کارهای دیگر ضرورت ندارد. با خواندن این دوره نه تنها روش‌هایی را برای مطالعه صحیح و عمیق می‌آموزید، بلکه یاد می‌گیرید که برای انجام هر کاری، با نهایت تمرکز و دقت آن کار را به سرانجام برسانید.

پیشنهاد می‌کنیم برای فهم بهتر این دوره، نکات خیلی مهم (به خصوص تکنیک‌ها و روش‌هایی که سازگاری بیشتری با خصوصیات فردی شما دارند) را یادداشت کنید که در پایان بتوانید از آن ها بهره ببرید.

سرفصل دوره آموزشی تکنیک های تمرکز در مطالعه

درس اول- انواع تمرکز، اثرات تمرکز

درس دوم- حواس‌پرتی و روش‌های مقابله با آن

درس سوم- خیال‌بافی و روش‌های مقابله با آن

درس چهارم- روش‌های بهبود تمرکز حواس در مطالعه

درس پنجم- روش‌های تقویت حافظه

لطفا جهت انجام فرآیند خرید وارد لینک فروشگاه شوید