نشر نیوز(کتابهایی برای نیازهای 2023 به بعد)

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

رفرنس نویسی یا رفرنس دهی مقالات علمی یکی از شایع ترین اشکال از وجود منابع و ماخذ در مطالب منتشر شده در ژورنال ها است. بیشتر پژوهش های علمی به چاپ رسیده در ژورنال ها معمولا به مقالات مرتبط رفرنس دهی می کنند و به همین منظور یادگیری نحوه رفرنس دهی به مقاله از اهمیت بالایی برخوردار است. شاید یکی از اولین فاکتورهایی که سردبیر ژورنال و داوران آن را مورد بررسی قرار می دهند صحت رفرنس دهی و استنادات موجود در مقاله است. بنابراین رفرنس نویسی درست می تواند شانس پذیرش و چاپ مقاله را افزایش دهد. رفرنس نویسی مقالات علمی در دو دسته متفاوت انجام می شود، حالت اول رفرنس نویسی مقالات در ژورنال های چاپی و حالت دوم رفرنس دهی مقالات در ژورنال های اینترنتی است.

رفرنس دهی مقالات در ژورنال های چاپی عبارتند از:

1. نام و نام خانوادگی نویسنده 

2. سال چاپ مقاله در ژورنال مورد نظر (به یاد داشته باشید که برخی ژورنال ها زمان مربوط به سابمیت و چاپ مقاله را به صورت تفکیک شده ذکر می کنند. لطفا در زمان وارد کردن اطلاعات رفرنس دهی به تفکیک این موضوع دقت کنید)

3. عنوان مقاله 

4. عنوان ژورنال که مقاله در آن به چاپ رسیده است

5. نسخه ویرایش

6. شماره صفحه 

Brownlie, D. (2007). Toward effective poster presentations: An annotated bibliography. European Journal of Marketing, 41, 1245-1283.

البته توجه داشته باشید که ژورنال های الکترونیکی نیز در فرمت چاپی به انتشار می رسند. اما اگر مقالات خودتان را از یک ژورنال در فرمت آنلاین دانلود می کنید باید با فرمت زیر اقدام به رفرنس دهی نمایید.

1. نام و نام خانوادگی نویسنده 

2. سال چاپ مقاله در ژورنال الکترونیکی (در برخی از ژورنال های الکترونیکی معمولا سال چاپ مقالات ذکر نمیشود برای این منظور می توانید از سایت Google Scholar برای مشاهده سال چاپ استفاده کنید)

3. عنوان مقاله

4. عنوان ژورنال

5. نسخه ویرایش

6. شماره صفحه 

7. آدرس URL و DOI 

Brownlie, D. (2007). Toward effective poster presentations: An annotated bibliography. European Journal of Marketing, 41, 1245-1283. doi:10.1108/0309056071082116

رفرنس نویسی Google Scholar - ژورنال ها