امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

رشته تکنولوژی تولیدات دامی :

یکی از مشکلات مهم دامداری ما که همواره موجب کاهش محصولات مربوط به دام وطیور می شود این است که بیشتر مجریان برنامه ها در زمینه دامداری نوین تحصیلات لازم را ندارند ، به طوری که روش های کار ، سنتی و در حد قدیم باقی مانده است .

تربیت کاردان در این رشته می تواند ضمن بهره گیری از توانایی های متخصصین دامداری و مرغداری برنامه های کشاورزی را با راندمان کمی و کیفی بیشتری قرین سازد ، زیرا این رشته اطلاعات لازم را برای کارهای عملی دامد اری و مرغداری و تهیه شرایط و امکانات لازم برای نگهداری دام وطیور در اختیار دانشجویان قرار میدهد .

از عمده ترین مراکز جذب فارغ التحصیلان این رشته می توان به سازمان گسترش خدمات تولیدی ، مراکز خدمات کشاورزی ، روستایی و عشایر ، شرکت های کشت و صنعت ، واحد های تولیدی ، جهاد کشاورزی، بنیاد جانبازان و بخش خصوصی اشاره کرد .

درس های این رشته در طول تحصیل :

  • دروس پایه :

شیمی عمومی ، ریاضیات عمومی

  • دروس اصلی :

زراعت عمومی ، اقتصاد کشاورزی و تعاون ، مدیریت حسابداری و بازار یابی ، میکروب شناسی ، مرتع و مرتع داری ، عملیات کشاورزی.

  • دروس تخصصی:

دامپروری ، داروهای دامی (فارماکولوژی ) ، بیماری های عفونی دام و طیور ، بیماری های انگلی دام طیور ، خوراک و خوراک دادن ، بهداشت دام ، بیماری های مشترک انسان و دام ، تلقیح مصنوعی و تشخیص آبستنی ، رکورد گیری و نمونه برداری در دامپروری ، طراحی ساختمان ها ی دامپروری ، زنبور داری ، کارآموزی ، کارورزی

دانشگاه های پذیرنده : ایلام ، بیرجند ، علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان ، محقق اردبیلی – اردبیل ، شهید باهنر کرمان ، کردستان – سنندج ، لرستان – خرم آباد
مقاطع تحصیلی : کاردانی
دوره ها : روزانه -شبانه
دانشگاه : دولتی
گرایشها :