امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

رشته تکنولوژی جنگل داری :

یکی از مراحل مهم پیشبرد علوم جنگل و اداره اصول جنگل اجرای صحیح طرح های جنگلداری است . مهندسین جنگل با توجه به اصول تهیه طرح های جنگلداری و با تکیه بر علوم مربوط به جنگل ، طرح های جنگلداری ، اعم از جاده سازی ، جنگلکاری ، نشانه گذاری و بهره برداری در مقاطع زمانی معین را برای هر ناحیه ومنطقه تهیه می کنند و لی برای اجرای طرح های یادشده در هر منطقه ، اجحتیاج به افرادی است که ضمن اشنایی با مسائل جنگل ، در عمل بتوانند این طرح ها را پیاده کنند . یک کاردان تکنولوژی جنگلداری می تواند علاوه بر اجرای طرح های یادشده ، در سایر عملیات بهره برداری و جنگل شناسی و جنگل کاری نیر موثر و مفید واقع شود . فارغ التحصیلان این رشته می توانند در اجرای طرح های جنگلداری که توسط مهندسین تهیه می گردد و انجام امور تولیدی نظیر ایجاد نهالستا ن ، خزانه و بهره برداری از جنگل ها فعالیت کنند یا در آموزش با مدرسین مربوط در آموزشکده های منابع طبیعی همکاری داشته باشند .

درس های این رشته در طول تحصیل :

  • علوم پایه :
  • شیمی عمومی ، ریاضیات عمومی ، فیزیک و هواشناسی ، گیاه شناسی عمومی ، اکولوژی ، مساحی و نقشه برداری ، شناخت و حمایت محیط زیست .
  • دروس اصلی :

درخت ها و درخچه های ایران ، حفاظت آب و خاک ، شناسایی گیاهان مرتعی ، مرتع داری ، اصول حسابداری ، آشنایی با عکس های هوائی ، جنگلکاری ، نهالستان و خزانه.

  • دروس تخصصی :

اصول مقدماتی جنگل ، جاده سازی ، عملیات بهره برداری از جنگل ، جنگل شناسی کاربردی ، اندازه گیری و آمار جنگل ، جنگلداری مقدماتی ، قوانین و مدیریت جنگل ها و مراتع ، اصول کلی حمایت جنگل (آفات و بیماری های عمده جنگل ) چوب شناسی و صنایع چوب ، کارورزی.

دانشگاه های پذیرنده : ایلام ، رازی کرمانشاه ، علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان
مقاطع تحصیلی : کاردانی
دوره ها : روزانه
دانشگاه : دولتی
گرایشها :